Η δυναμική της ελληνικής τουριστικής ανάπτυξης συνεχίζεται αδιάλειπτη και τον χειμώνα, ενώ ιδιαίτερα θετικά είναι τα πρώτα μηνύματα του 2018 και για το καλοκαίρι. Ηδη, οι ενδείξεις για τις κρατήσεις φέτος παραπέμπουν σε ρυθμούς αύξησης επισκεπτών και εσόδων υψηλότερους του 5% που έχει ανεπισήμως εκτιμήσει ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).
Τον Ιανουάριο στα κυριότερα αεροδρόμια της χώρας καταγράφηκε αύξηση των διεθνών αφίξεων κατά 17,0% σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Αύξηση παρατηρήθηκε τόσο στην Αθήνα (22,4%) όσο και στα περιφερειακά αεροδρόμια (4,2%). Παράλληλα, οι διεθνείς οδικές αφίξεις, μετά τρεις μήνες συνεχούς κάμψης το τέταρτο τρίμηνο του 2017, τον Ιανουάριο παρουσίασαν σημαντική αύξηση 19,7%.
Οι θετικές οικονομικές εξελίξεις στις αγορές από τις οποίες αντλεί επισκέπτες η Ελλάδα προοιωνίζονται περαιτέρω αύξηση αφίξεων και εσόδων, με βασική ατμομηχανή τη γερμανική η οποία, έως και τον Ιανουάριο, παρουσιάζει άνοδο αφίξεων της τάξεως του 40%.
Αν και ο ρυθμός αύξησης αναμένεται να υποχωρήσει, η συνολική αύξηση από Γερμανία για το 2018 αναμένεται να είναι σημαντική. Από την άλλη πλευρά, η δυναμική επάνοδος της Τουρκίας (+90% στη γερμανική αγορά έως και τον Ιανουάριο) και της Βόρειας Αφρικής (π.χ. Τυνησία +80%, Αίγυπτος +70%) στην αγορά, προοιωνίζονται πολύ εντονότερες συνθήκες ανταγωνισμού από το 2019 και μετά, για τις οποίες ο ελληνικός τουρισμός ξεκινάει με σοβαρό ανταγωνιστικό μειονέκτημα λόγω υψηλής φορολόγησης (ΦΠΑ, φόρος διαμονής) του τουριστικού του προϊόντος, επισημαίνει το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (SETE Intelligence).
Για την ώρα, πάντως, οι Δείκτες Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης (ΔΚΕ) στις περισσότερες βασικές χώρες προέλευσης επισκεπτών στην Ελλάδα δείχνουν βελτίωση. Μάλιστα, κυμαίνεται σε υψηλότερα επίπεδα από τον αντίστοιχο δείκτη του μέσου όρου του ΟΟΣΑ. Δεδομένου ότι η καταναλωτική εμπιστοσύνη αποτελεί σημαντική παράμετρο για την πραγματοποίηση ταξιδιών αναψυχής, το στοιχείο αυτό δείχνει προοπτικές διατήρησης της ισχυρής ζήτησης για το ελληνικό τουριστικό προϊόν. Εξαίρεση αποτελεί –η σημαντική για την Ελλάδα– αγορά της Βρετανίας που ο αντίστοιχος δείκτης είναι μειωμένος σε σχέση με πέρυσι.
Πηγή: kathimerini.gr
Δημοσιεύτηκε στις 2 Μαρτίου, 2018