pellatv
Live

«Λουκέτο και στην ΕΛΒΟ;»

Η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων, γνωστή ως ΕΛΒΟ από το 1987, ιδρύθηκε ως ΣΤΑΓΙΕΡ ΕΛΛΑΣ ΑΒΕ το 1972, είναι η μεγαλύτερη βιομηχανία κατασκευής ειδικών οχημάτων στην Ελλάδα και έχει αυτή τη στιγμή 550 θέσεις εργασίας με υψηλό δείκτη εξειδίκευσης. Η ΕΛΒΟ ανήκει στο ελληνικό δημόσιο κατά 51% και στους ομίλους Μυτιληναίου 43% και Λαϊνόπουλου 6%. Μία άλλοτε κερδοφόρα επιχείρηση καρκινοβατεί τα τελευταία χρόνια και αυτό φαίνεται από το κλείσιμο του 2010 με ζημιές 20 εκ. ευρώ και τζίρο της τάξης των 29 εκ. ευρώ, όταν πριν κάποια χρόνια ο κύκλος εργασιών της είχε φτάσει και τα 180 εκ. ευρώ. Τον περασμένο χρόνο μάλιστα υπήρχαν ακόμη και σενάρια εκκαθάρισης. Σήμερα η ΕΛΒΟ αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα ταμειακής ρευστότητας -για πρώτη φορά υπάρχουν καθυστερήσεις και στη μισθοδοσία του προσωπικού- εξαιτίας της παντελούς έλλειψης ανάθεσης προγραμμάτων την τελευταία πενταετία, της καθυστέρησης των πληρωμών παλαιότερων προγραμμάτων από το ελληνικό δημόσιο και της απροθυμίας των τραπεζών για νέα δάνεια στην επιχείρηση, παρότι υπάρχουν εγγυήσεις του δημοσίου. Από τις αρχές του Φλεβάρη η διοίκηση της επιχείρησης έχει διαβεβαιώσει τους εργαζόμενους ότι θα υπάρξουν θετικές εξελίξεις στο μέτωπο του τραπεζικού δανεισμού και της παροχής εγγυήσεων προς την ΕΛΒΟ, όμως προς το παρόν σχεδόν τα πάντα παραμένουν παγωμένα, όπως το εξαγωγικό πρόγραμμα 309 φορτηγών για τις ένοπλες δυνάμεις της Κύπρου. Επίσης, ενώ θα μπορούσε να είναι η πρώτη επιλογή σε κατασκευή, ανακατασκευή, επισκευή και συντήρηση όλου του στόλου των ενόπλων δυνάμεων, της αστυνομίας, της πυροσβεστικής, του ΕΚΑΒ, των αστικών λεωφορείων, των απορριμματοφόρων των ΟΤΑ στη χώρα μας, δυστυχώς δεν υπήρξε ανάλογη πρωτοβουλία από τις κυβερνήσεις και την πολιτεία, ενώ είναι γνωστό πως σημαντικές συμφωνίες για παραγγελίες και στο παρελθόν χάθηκαν με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή οι εγκαταστάσεις της ΕΛΒΟ στη ΒΙΠΕ Σίνδου Θεσσαλονίκης και οι εργαζόμενοι της να είναι σε πιθανή λίστα άμεσων αποκρατικοποιήσεων. Να σημειωθεί πως πέρα τις 550 θέσεων εργασίας που απέμειναν (από το σύνολο των 1.200) υπάρχουν πάνω από 2.000 θέσεις εργασίας εξωτερικών συνεργατών που εξαρτώνται από την παραγωγή και λειτουργία του εργοστασίου.  Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί: Ποιο είναι το σχέδιο της κυβέρνησης για τη βιωσιμότητα της ΕΛΒΟ και των θέσεων εργασίας; Προτίθενται να προχωρήσουν σε συμβάσεις συνεργασίας με τους ΟΤΑ και να προκρίνεται η ΕΛΒΟ για κατασκευή, ανακατασκευή, επισκευή και συντήρηση του στόλου ειδικών οχημάτων του στρατού και των υπόλοιπων εμπλεκομένων οργανισμών του δημοσίου;   Η ερωτώσα βουλευτής:  Ευαγγελία Αμμανατίδου-Πασχαλίδου

Δημοσιεύτηκε στις 28 Φεβρουαρίου, 2011


Σχόλια

pellanet facebook

Ροή Ειδήσεων

13:08 - Εμβολιασμοί παιδιών Ρομά στους οικισμούς Μελισσίου και Κρύας Βρύσης από τον ΕΟΔΥ και τον Δήμο Πέλλας

13:01 - Συνάντηση Διονύση Σταμενίτη με τον Υπουργό Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη

12:59 - Δήμος Δίου-Ολύμπου: Εκτός λειτουργίας το Seatrac στη Λεπτοκαρυά έως και την Τετάρτη 16 Ιουλίου λόγω επισκευής

12:58 - «Πτώση ασθενή από τον 2ο όροφο κλινικής στο Νοσοκομείο Κιλκίς»

12:54 - Ο Δήμος Σκύδρας τίμησε τους αγωνιστές, τα θύματα και τους αιχμαλώτους της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο

12:46 - Παρασκευή 18 Ιουλίου – Επίσημη Τελετή Έναρξης Φεστιβάλ Κασσάνδρας 2025

12:44 - Άμεσα συνελήφθη ένα άτομο στην Χαλκιδική για κλοπές οχημάτων

12:42 - ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΤΟΥ ΑΓ. ΠΑΪΣΙΟΥ ΣΤΑ ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ

18:29 - Συνάντηση Διονύση Σταμενίτη με τον Υφυπουργό Υγείας Δημήτρη Βαρτζόπουλο

18:24 - Ο Γιώργος Καρασμάνης παρακολούθησε τις εργασίες της 29ης Συνόδου της Βουλής των Εφήβων στην οποία συμμετείχαν και τρία δικά μας παιδιά από την Πέλλα