Μπορεί μέχρι πρότινος οι γονείς να παραχάιδευαν τα... βλαστάρια τους αγοράζοντάς τους τις σχολικές τσάντες και τα αναλώσιμα είδη των ονείρων τους, ωστόσο η κρίση μοιάζει να τους έχει κάνει περισσότερο φειδωλούς παρά ποτέ. Είναι ενδεικτικό ότι, όπως λένε κύκλοι της αγοράς, η μέση δαπάνη των γονιών για την αγορά μιας σχολικής τσάντας είναι μειωμένη σε σχέση με πέρυσι πλέον του 20%.
Την ίδια ώρα, όπως προκύπτει από έρευνα του ΚΕΠΚΑ για τα παιδιά του δημοτικού, το κόστος των αγορών που απαιτούνται κυμαίνεται φέτος από 21,98 ευρώ έως 206,85 ευρώ, ενώ πέρσι για αντίστοιχα προϊόντα το κόστος ξεκινούσε από 23,85 ευρώ έως 211,50 ευρώ (μεταβολές -7,84% και -2,20% αντίστοιχα).
Για τα παιδιά του γυμνασίου - λυκείου το κόστος ποικίλλει από 25,36 ευρώ έως 234,62 ευρώ, ενώ έναν χρόνο νωρίτερα για αντίστοιχα προϊόντα το κόστος κυμαινόταν από 27,52 ευρώ έως 221,49 ευρώ (μεταβολές -7,85% και +5,93% αντίστοιχα).
Όπως επισημαίνει πάντως το ΚΕΠΚΑ, "η απόλυτη σύγκριση των τιμών είναι αδύνατη, γιατί κάθε χρόνο στη μόδα είναι άλλα είδη και άλλα σχέδια".
Ψωνίζουν μόνο τα απαραίτητα
Όπως εξηγεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Κου-Κου, Όθων Πυλαρινός, εκτός από τις περικοπές στις σχολικές τσάντες μειώθηκαν συνολικά οι δαπάνες των καταναλωτών. Είναι χαρακτηριστικό ότι η μέση απόδειξη πέρυσι στα καταστήματα Κου-Κου ανερχόταν σε 33,5 ευρώ έναντι 31,2 ευρώ, πτώση που αγγίζει το 7,3%. "Στα καταστήματά μας υπάρχει μεγάλη γκάμα προϊόντων, ωστόσο οι γονείς επιλέγουν πλέον τα φθηνότερα. Ψωνίζουν μόνο για να μπορέσουν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους" λέει χαρακτηριστικά ο κ. Πυλαρινός, επισημαίνοντας ότι η αγορά κάθε μέρα πάει από το κακό στο χειρότερο.
Αν και, όπως εξηγεί ο κ. Πυλαρινός, στο επτάμηνο Ιανουαρίου - Ιουλίου του έτους ο τζίρος των καταστημάτων της βορειοελλαδικής αλυσίδας ήταν αυξημένος οριακά έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος (19,5 εκατ. ευρώ έναντι 19,4 εκατ. ευρώ πέρυσι), εντούτοις προβληματίζεται με την πορεία των επόμενων μηνών. Μάλιστα η επιχείρηση έχει προχωρήσει σε εξορθολογισμό των δαπανών της βάζοντας φρένο στις επενδύσεις της.
Δημοσιεύτηκε στις 8 Σεπτεμβρίου, 2010