pellatv
Live

Σχέδιο νόμου για την εξυγίανση του ΟΣΕ

Εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών για την εξυγίανση του ΟΣΕ. Στη συνέντευξη Τύπου ο Δ.Ρέππας τόνισε -μεταξύ άλλων-ότι το προσωπικό θα μειωθεί κατά τουλάχιστον 2.000 άτομα, ωστόσο σημείωσε ότι δεν υπάρξει καμία απόλυση και ότι δεν θα μειωθούν οι τακτικές αποδοχές, αλλά θα γίνουν μετατάξεις.
Επίσης είπε ότι το Δημόσιο θα αναλάβει το χρέος των 10,7 δισ. ευρώ, ενώ προβλέπεται αναδιάρθρωση δρομολογίων και τιμολογίων. Σημείωσε ότι στόχος είναι οι ζημίες του ομίλου -ο οποίος αποτελεί την πλέον ελλειμματική ΔΕΚΟ στην ΕΕ- να ισοσκελιστούν εντός του πρώτου τριμήνου 2011.
«Από το 2011 ο ΟΣΕ δεν θα είναι ελλειμματικός» εκτίμησε και ο γ.γ Υποδομών Χ.Τσιόκας μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό Real fm. O κ. Τσιόκας εξέφρασε την βεβαιότητά του ότι από το επόμενο έτος ο Οργανισμός δεν θα είναι ελλειμματικός, καθώς –όπως είπε- κάτι τέτοιο μπορεί να επιτευχθεί με μετατάξεις και πιθανές συνταξιοδοτήσεις αλλά και με περικοπές στο κόστος μισθοδοσίας.
Ο κ. Ρέππας, εξήγγειλε μετατάξεις για το 45% των εργαζομένων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το 35%-37% εκείνων του ΟΣΕ, καθώς από τους 6.319 εργαζομένους το 2009 και 8.334 το 2007, επιβάλλεται να διατηρηθούν περίπου 3.800 για τη λειτουργία του Ομίλου (σ.σ. θα πρέπει να μεταταχτούν περίπου 1.600 εργαζόμενοι στον όμιλο ΟΣΕ και 750 από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ).
Για όσους παραμένουν προβλέπονται ωστόσο αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις όπως μείωση απολαβών.
Όπως είπε ο κ. Ρέππας οι τακτικές αποδοχές των εργαζόμενων στον όμιλο ΟΣΕ δεν πρόκειται να θιγούν, αλλά καταργείται ο κανονισμός των «δευτερευουσών απολαβών», πολλές από τις οποίες ήταν «προκλητικές».
Αναλυτικότερα, ο κ. Ρέππας σημείωσε ότι ενώ οι μέσες τακτικές ετήσιες αποδοχές στον ΟΣΕ ανέρχονται σε 33.000 ευρώ και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε 35.000 ευρώ/εργαζόμενο, οι δευτερεύουσες απολαβές και οι εισφορές ανεβάζουν αυτά τα ποσά σε 56.000 ευρώ και 66.000 ευρώ αντίστοιχα, ενώ ο σχετικός κανονισμός προβλέπει και ημέρα αργίας 28 ωρών!
Υπενθύμισε ότι ο ΟΣΕ έχει συσσωρεύσει χρέη 10,7 δισ. ευρώ και ετησίως παράγει έλλειμμα 1,2 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 933 εκατ. αντιστοιχούν στον ΟΣΕ και τα 231 εκατ. στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ο υπουργός εξήγγειλε παράλληλα ότι η θυγατρική ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποκτά μετοχική σύνθεση και -με ανοιχτή διαγωνιστική διαδικασία- αναζητά ιδιώτη επενδυτή, με προοπτική συμμετοχής του και στο μάνατζμεντ (κάτι που δεν πρόκειται, πάντως, να γίνει μέσω Χρηματιστηρίου στην παρούσα φάση).
«Ευθύς ώς τεθεί σε εφαρμογή το πρόγραμμα εξυγίανσης στους επόμενους μήνες, η εταιρία θα αποκτήσει μετοχική σύνθεση και θα είμαστε έτοιμοι να απευθυνθούμε στην αγορά μέσω ανοιχτών διαγωνιστικών διαδικασιών».
Πάντως, πρόσθεσε, «θα ήταν πολύ πρόωρο να μιλήσουμε για ένταξη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο Χρηματιστήριο».
Ο υπουργός πρόσθεσε ότι η ελληνική αγορά επιβατικών μεταφορών προβλέπεται να απελευθερωθεί το 2011, ενώ εκείνη των εμπορευματικών μεταφορών λειτουργεί ήδη ελεύθερα.

Γνωστοποίησε ακόμη ότι εισάγεται για πρώτη φορά ο θεσμός της κοινωνικής υπηρεσίας, με κρατική επιδότηση (έως 50 εκατ. ευρώ ετησίως για την περίοδο 2011-2013), με στόχο την εκτέλεση δρομολογίων, που δεν συμφέρουν οικονομικά, αλλά είναι απαραίτητο να διατηρηθούν.
Ο κ. Ρέππας δήλωσε ότι για τη ΓΑΙΑΟΣΕ προβλέπεται η δυνατότητα συνεργασίας και με ιδιώτες για την αξιοποίηση και ανάπτυξη της ακίνητης περιουσίας του Οργανισμού (π.χ, σταθμών), ενώ ανακοίνωσε την ίδρυση Σχολής ΟΣΕ.

Η τοποθέτηση του υπουργού

«Με την πρωτοβουλία μας αυτή απαλλάσσουμε τον Έλληνα φορολογούμενο από το άγος του χρέους και των ελλειμμάτων του ΟΣΕ που φθάνουν σε δυσθεώρητα ύψη» εξήγησε.
Το συσσωρευμένο χρέος του ΟΣΕ ξεπερνά τα 10,7 δισ. ευρώ και το ετησίως παραγόμενο έλλειμμα είναι πάνω από 1 δισ. ευρώ. «Αρκεί να σκεφθεί κανείς ότι ένα δισεκατομμύριο είναι το σύνολο του ποσού που διέθετε το Δημόσιο για το λεγόμενο δώρο των Χριστουγέννων που έχει περικοπεί» εξήγησε.
«Υπερασπιζόμαστε τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο», είπε ο υπουργός. «Το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης που προωθούμε οδηγεί στην εξυγίανση. Η αναγκαία εξυγίανση είναι ο ενδιάμεσος σταθμός για να φθάσουμε στον τελικό προορισμό, με στόχο ένα σύγχρονο, βιώσιμο σιδηρόδρομο, που ως φιλοπεριβαλλοντικό μέσο, είναι μέσο επιλογής».

Διαβεβαίωσε ότι διασφαλίζονται πλήρως οι θέσεις εργασίας: «Ούτε μία απόλυση, παρά την κρίση που όλοι αναγνωρίζουν. Ακόμη, πετύχαμε να μην μειωθούν οι τακτικές αποδοχές.»

Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι θα μπει τέλος στα «μαύρα βαγόνια» και στα «μαύρα κτίρια».

«Στα 'μαύρα βαγόνια' που μετέφεραν εμπορεύματα και στα 'μαύρα κτίρια' που ενοικιάζονταν εκτός εταιρικών συμφερόντων. Δίνουμε τέλος σε εκπτώσεις, ύψους 85% για τη μεταφορά εμπορευμάτων σε βάρος του Οργανισμού και στις προκλητικές συμβάσεις που ανεβάζουν την ημέρα ανάπαυσης αντί των 24 ωρών σε 28 ώρες, καθώς και Κανονισμούς λειτουργίας που δεν ισχύουν πουθενά αλλού στην Ελλάδα και την Ευρώπη.»

Η αντίδραση της Αντιπολίτευσης

Ο υπεύθυνος του Τομέα Μεταφορών και Επικοινωνιών της Νέας Δημοκρατίας, Σταύρος Καλαφάτης, δήλωσε: «Είναι γνωστό ότι η ανασυγκρότηση του Ελληνικού Σιδηροδρόμου ξεκίνησε επί κυβερνήσεως ΝΔ, τον Αύγουστο του 2008, με την παρουσίαση του σχεδίου οικονομικής και διοικητικής αναδιοργάνωσης του ΟΣΕ».

«Το "πάγωμα" του σχεδίου αυτού από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, εδώ και 11 μήνες, η επιλογή της αδράνειας αφενός και της προσφυγής στο ΔΝΤ αφετέρου, η απουσία στοιχειώδους ενημέρωσης πόσο μάλλον δημόσιας διαβούλευσης για το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, αποτυπώνουν την αμηχανία και την αδυναμία της κυβέρνησης να χειριστεί αποτελεσματικά και κοινωνικά ωφέλιμα ένα τόσο σημαντικό ζήτημα. Η Νέα Δημοκρατία είχε βάλει τις "ράγες". Με μηχανοδηγό, όμως, το ΠΑΣΟΚ, το τραίνο κινδυνεύει να "εκτροχιαστεί". Και, γι' αυτόν το λόγο, θα είναι υπόλογο απέναντι, τόσο στους εργαζόμενους, όσο και στην Ελληνική κοινωνία» τονίζει ακόμη ο κ. Καλαφάτης.

Από την πλευρά του ΚΚΕ τονίζεται: «το σ/ν για την αναδιάρθρωση του ομίλου ΟΣΕ αναδεικνύει την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να υπηρετήσει τη στρατηγική της ΕΕ για «απελευθέρωση και ενοποίηση των σιδηροδρομικών μεταφορών», θυσιάζοντας τις ανάγκες του λαού για γρήγορες-φθηνές-συχνές και ασφαλείς μεταφορές στο βωμό των συμφερόντων των μονοπωλιακών ομίλων».

«Βασικός στόχος του νομοσχεδίου είναι η δρομολόγηση της παράδοσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο μεγάλο κεφάλαιο ως κερδοφόρας επιχείρησης. Έτσι, προβλέπει αναδιάρθρωση όλων των δρομολογίων, με κατάργηση και αραίωση των λιγότερο κερδοφόρων, μεγάλες αυξήσεις στα κόμιστρα, ενώ επιβάλλει δραματικές ανατροπές στις εργασιακές σχέσεις των εργαζόμενων, την ουσιαστική κατάργηση των σημερινών συλλογικών συμβάσεων, στον ΟΣΕ την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τις υπόλοιπες επιχειρήσεις, ενώ προβλέπεται και μεγάλη μείωση προσωπικού, που φθάνει σε ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 40%. Προβλέπει την εκποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ και την παραχώρησή της στο μεγάλο κεφάλαιο».

»Η επίκληση απ' τη κυβέρνηση του υπαρκτού ελλείμματος του ΟΣΕ επιχειρεί να συσκοτίσει τις ευθύνες της πολιτικής διαχείρισης που ακολούθησαν για δεκαετίες οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ σχετικά με την αξιοποίηση και τον εκσυγχρονισμό του δικτύου, την πολιτική προμηθειών και οργάνωσης της εργασίας. Μάταια η κυβέρνηση της φοροεπιδρομής και της κρατικής ενίσχυσης των μονοπωλιακών ομίλων προσπαθεί να εμφανισθεί σαν προστάτης των φορολογούμενων εργαζόμενων» προσθέτει το ΚΚΕ. Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δημοσιεύτηκε στις 10 Σεπτεμβρίου, 2010


Σχόλια


pellanet facebook