Ειδική συνεδρίαση των ειδικών για τα υγειονομικά πρωτόκολλα
Χωρίς μάσκες αλλά με έξι καινοτομίες αναμένεται να προσέλθουν φέτος οι μαθητές στα σχολεία ύστερα από 2,5 χρόνια πανδημίας και αυστηρών πρωτοκόλλων που εφαρμόστηκαν όλο αυτό το διάστημα. Το κουδούνι θα χτυπήσει για πρώτη φορά τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου για τον αγιασμό ενόψει της νέα σχολικής χρονιάς, που σηματοδοτεί την επιστροφή των παιδιών στις τάξεις αυτή τη φορά με χαλαρότητα.
α) σχεδόν 8.600 νέους, μόνιμους διορισμούς σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια, Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.
β) Επέκταση ολοήμερου:
- Επεκτείνεται χρονικά από τις 4:00 στις 5:30 μ.μ., με στόχο αφ’ ενός την αναβάθμιση της παρεχόμενης δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, αφ’ ετέρου τη στήριξη των εργαζόμενων γονέων και των οικογενειών, με την προσέγγιση του σχολικού και του εργασιακού ωραρίου.
- Αναβαθμίζεται το περιεχόμενο, με νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με περισσότερες δημιουργικές δράσεις για τα παιδιά (δημιουργική γραφή, εικαστικά κ.ά.) με περισσότερες παροχές από τη δωρεάν δημόσια εκπαίδευση.
- Η εφαρμογή ξεκινά στο 50% των τμημάτων που λειτουργούν σήμερα ως ολοήμερα, νηπιαγωγεία και δημοτικά (περίπου 5.000).
- Χωρίς κριτήρια εγγραφής.
- Πάνω από 3.200 προσλήψεις εκπαιδευτικών για την περαιτέρω στελέχωσή του.
γ) Ψηφιακά εργαλεία στις σχολικές αίθουσες - διαδραστικοί πίνακες, σετ ρομποτικής, ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, τα οποία στοχεύουν στην περαιτέρω ανάπτυξη ενός οικοσυστήματος ψηφιακής εκπαίδευσης υψηλών προδιαγραφών και τα οποία θα ξεκινήσουν να εγκαθίστανται κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς.
Το «τοπίο» της σχολικής ζωής, που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, περιλαμβάνει επίσης:
Νηπιαγωγείο από τα 4 έτη: η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση υλοποιείται σε όλη τη χώρα.
Ίδρυση για πρώτη φορά Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων, με αυξημένη ζήτηση από υποψηφίους υψηλών σχολικών επιδόσεων. Φέτος θα λειτουργήσουν 24 Πρότυπα ΕΠΑΛ σε όλη τη χώρα.
Αξιολόγηση στα σχολεία: συνεχίζεται η αυτοαξιολόγηση Σχολικής Μονάδας και την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και τις διαγνωστικές εξετάσεις «PISA» για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος και ξεκινάει η αξιολόγηση εκπαιδευτικών ως ανατροφοδοτική διαδικασία με σκοπό τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Ψηφιακός μετασχηματισμός στην εκπαίδευση
Τράπεζα Θεμάτων στην Α, Β & Γ΄ Λυκείου: αντικειμενική αξιολόγηση των μαθητών, που εξασφαλίζει αξιοπιστία, εγκυρότητα και περιορισμό ανισοτήτων και ταυτόχρονα διασφαλίζει κάλυψη της ύλης σε όλη τη χώρα.
Ενισχυτική διδασκαλία Ειδικών Πανελλαδικώς Εξεταζόμενων Μαθημάτων(Ελεύθερο Σχέδιο, Γραμμικό Σχέδιο, Γαλλικά, Γερμανικά, Ιταλικά, Ισπανικά, Αρμονία, Ακουστική Ικανότητα, Μουσική Αντίληψη/Γνώση): σκοπός είναι η υποστήριξη και προετοιμασία των υποψηφίων για να συμμετάσχουν στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα ειδικά μαθήματα που έχουν επιλέξει. Το σύνολο των μαθημάτων αυτών δεν διδασκόταν στο παρελθόν στα δημόσια σχολεία.
Ενίσχυση αυτονομίας σχολικών μονάδων: Μεγαλύτερη ελευθερία στην οργάνωση της διδασκαλίας, ενίσχυση του ρόλου του Διευθυντή και των Εκπαιδευτικών σε θέσεις ευθύνης, θέσπιση πλαισίου αυξημένης διαφάνειας και λογοδοσίας.
Επίσης, προσλήφθηκαν 6.000 μόνιμοι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, τους πρώτους μόνιμους διορισμούς στην ΕΑΕ μέσω ΑΣΕΠ και δημιουργήθηκε νέο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό για μαθητές με αναπηρία. Ακόμη, εντάχθηκε το σύνολο σχεδόν των προσφύγων μαθητών στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα με ίδρυση τμημάτων Υποδοχής και ΔΥΕΠ, προσλαμβάνοντας ταυτόχρονα και επιμορφώνοντας εκπαιδευτικούς για τους πρόσφυγες μαθητές, μέσα από μία στοχευμένη συμπεριληπτική διαδικασία.
Λίγο πιο χαλαρά εφέτος
Ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς, η αναπληρώτρια υπουργός Μίνα Γκάγκα είπε ότι η επιτροπή των ειδικών θα λάβει της αποφάσεις για τον τρόπο λειτουργίας των σχολείων, πάντως φαίνεται πως εκτιμούν ότι θα ξεκινήσουν «λίγο πιο χαλαρά» και «μάλλον» χωρίς μάσκες.
Δημοσιεύτηκε στις 1 Σεπτεμβρίου, 2022