pellatv
Live

Αύξηση 0,9% παρουσίασαν οι συνολικές πωλήσεις στο λιανεμπόριο τροφίμων

Αύξηση 0,9% παρουσίασαν οι συνολικές πωλήσεις σε αξία του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (σ.σ. καταστήματα  τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών και του discount καναλιού) το πρώτο εξάμηνο του 2022 (στοιχεία YTD έως 19 Ιουνίου 2022), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Σύμφωνα με την NielsenIQ, η ανάπτυξη προέρχεται αποκλειστικά από αυξημένες τιμές, καθώς η ζήτηση παρουσιάζει αρνητική τάση για το σύνολο των μεγάλων κατηγοριών, όπως τις κωδικοποιεί η εταιρεία.

Αναφορικά με την πορεία επιλεγμένων κατηγοριών ταχέων διακινούμενων καταναλωτικών αγαθών (FMCGs), η τάση σε αξία του +0,7% που σημειώνουν οδηγείται κυρίως από τις κατηγορίες των τροφίμων & ποτών, οι οποίες παρουσιάζουν και τις μεγαλύτερες πληθωριστικές πιέσεις, στο +4,2%, με αποτέλεσμα οι όγκοι πωλήσεων να υποχωρούν κατά -2,7%. Ωστόσο οι επιμέρους κατηγορίες εμφανίζουν εντελώς διαφορετικές δυναμικές. Ενδεικτικά, αναφέρονται οι κατηγορίες του ελαιόλαδου, του συσκευασμένου τυριού, αλλά και των αλεύρων, των οποίων οι τιμές έχουν αυξηθεί μεσοσταθμικά κατά +22,7%, +9,6% & +9,1% αντίστοιχα. Σύμφωνα με την  NielsenIQ στην αύξηση αυτή έχουν συμβάλει ιδιαίτερα οι μήνες Μάιος και Ιούνιος, οι οποίοι έχουν παρουσιάσει σημαντικά πιο έντονες ανατιμήσεις, σε σχέση με το πρώτο τετράμηνο του έτους.

Αυξημένο είναι και το επίπεδο των τιμών για τις μεγάλες κατηγορίες της φροντίδας του νοικοκυριού, αλλά και της προσωπικής περιποίησης κατά +3,4% και +2,1% αντίστοιχα, με αποτέλεσμα η κατανάλωση να υποχωρήσει σημαντικά σε ποσοστό -5,3% & -3,6%, επίσης κατ’ αντιστοιχία. Μεταξύ των κατηγοριών που έχουν σημειώσει τις πιο υψηλές ανατιμήσεις είναι το αλουμινόχαρτο (+16,7%), αλλά και οι πάνες (+9,0%).

Την ίδια στιγμή, στο πλαίσιο των πληθωριστικών πιέσεων οι καταναλωτές προσπαθούν να εξοικονομήσουν χρήματα, επιλέγοντας όλο και περισσότερο προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία κατά βάση πωλούνται σε χαμηλότερες τιμές σε σχέση με το branded (επώνυμα) προϊόντα. Αυτό, σύμφωνα με την NielsenIQ, έχει οδηγήσει σε μια αύξηση του μεριδίου τους στην αγορά, σε σχέση με το 2021, από το +12,7 στο +13,6%. Επίσης, λιανέμποροι και προμηθευτές επίσης επιδιώκουν να διατηρήσουν ή και να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητά τους εντείνοντας την προωθητική δραστηριότητα μέσα στα καταστήματα, η οποία έχει φτάσει στο +66,4% για το σύνολο των FMCGs

 

ΠΗΓΗ

Δημοσιεύτηκε στις 25 Ιουλίου, 2022


Σχόλια

pellanet facebook

Ροή Ειδήσεων

10:43 - Πάμε θερινό σινεμά στην Έδεσσα

10:41 - Παρέμβαση Καρασμάνη για την Αγία Αικατερίνη του Σινά – Διεθνής σεβασμός και νομική κατοχύρωση

10:36 - Επίσκεψη του Προέδρου της ΝΙΚΗΣ Δημητρίου Νατσιού στην Πυροσβεστική Πάτρας

10:33 - ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ ΜΕ ΥΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΑΦΘΑΡΤΟΥ ΔΕΞΙΑΣ ΧΕΙΡΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΕΥΓΕΝΙΟΥ ΤΟΥ ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΙΟΥ ΣΤΗΝ ΕΔΕΣΣΑ

10:32 - Μουσική βραδιά από τους «Μελωδούς της Παράδοσης» την Κυριακή 29 Ιουνίου στο Λιτόχωρο

08:37 - Νατσιός για σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: «Το τέλος του σάπιου καθεστώτος μόλις άρχισε»

10:29 - Άσκηση επί χάρτου «ΕΛΕΥΘΕΡΟΧΩΡΙ 2025»: Ο Δήμος Πέλλας ενισχύει την Αντιπυρική Προστασία στην πιο ευάλωτη περιοχή του

10:26 - Παραχώρηση έκτασης γηπέδου Μεγαπλατάνου από την Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας στον Δήμο Αλμωπίας

10:23 - Παρουσίαση του Φεστιβάλ Κασσάνδρας 2025 Μια γιορτή Πολιτισμού που μεγαλώνει και εμπνέει

10:20 - Πρόγραμμα 21ου Olympus Marathon 2025