pellatv
Live

Εθισμένοι στις προσφορές οι Έλληνες καταναλωτές

Εθισμένοι στις προσφορές είναι οι Έλληνες καταναλωτές, με 6 στους 10 εξ αυτών να ζητούν περισσότερες προσφορές παρά χαμηλές τιμές από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Άλλωστε το πόσες προσφορές έχει μια αλυσίδα σούπερ μάρκετ είναι ένα από τα βασικά κριτήρια για να την επιλέξουν σε σχέση με τον ανταγωνισμό, όπως υποστηρίζει ετήσια πανελλήνια έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 2.000 καταναλωτών απ’ όλη την Ελλάδα.

Με βάση την έρευνα 9 στους 10 καταναλωτές (ποσοστό 91%) εξοικονομεί χρήματα μέσω προσφορών/κουπονιών/δωροπετιαγών που προφέρουν οι αλυσίδες σουπερμάρκετ και προμηθευτές των προϊόντων. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι 7 στους 10 καταναλωτές εξοικονομούν τουλάχιστον 5% επί της αξίας των αγορών του και 1 στους 4 τουλάχιστον 20%.

Με τη μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από την στάθμιση του συνόλου να αγγίζει το 12%, ποσοστό αυξημένο σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Κάτι που οφείλεται τόσο στην αύξηση της ζήτησης των προσφορών από την πλευρά των καταναλωτών, όσο και την αύξηση της διάθεσης προσφορών από την πλευρά των επιχειρήσεων, λιανεμπόριο και προμηθευτικές εταιρείες.

Πρακτικά, η συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος σε πάνω από 300 ευρώ ετησίως. Αυτό το όφελος είναι πολύ σημαντικότερο από το αντίστοιχο όφελος του 2010 εξαιτίας τόσο της μείωσης της δαπάνης των νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου όσο και της αύξησης του ποσοστού των πωλήσεων που πραγματοποιείται μέσω προσφορών, και της αύξησης της μέσης έκπτωσης ανά προσφορά.

Η πρόθεση για αγορά προϊόντων σε προσφορά αποτυπώνεται και στο ταμείο. Το 80% των ερωτώμενων αγόρασε πέρυσι περισσότερα προϊόντα σε προσφορά σε σχέση με το 2016, ενώ το 74% του κοινού δήλωσε πως κυνηγάει τις προσφορές στις αγορές στο σουπερμάρκετ. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι για το 63% του κοινού οι προσφορές και εκπτώσεις είναι ο κύριος λόγος για να επιλέξουν το κατάστημα σουπερμάρκετ που θα επισκεφθούν, ενώ το 81% των καταναλωτών δήλωσε ότι βρίσκει περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις στα καταστήματα σουπερμάρκετ σε σχέση με άλλα καταστήματα.

Όπως φαίνεται στο σχήμα 1, το 91% των καταναλωτών εξοικονομεί χρήματα μέσω προσφορών/κουπονιών/δωροεπιταγών που προφέρουν οι αλυσίδες σουπερμάρκετ και προμηθευτές των προϊόντων.

 

Η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από την στάθμιση του συνόλου ανέρχεται σε 12%, ποσοστό αυξημένο σε σχέση με το προηγούμενο έτος όπως φαίνεται στο σχήμα 2.

 

 

Επιπλέον στο πλαίσιο της υιοθέτησης των "έξυπνων" αγορών από τους καταναλωτές, λόγω της οικονομικής κατάστασης των νοικοκυριών καταγράφονται και άλλες σημαντικές τάσεις (σχήμα 3).

 

 

Πηγή: capital.gr

Δημοσιεύτηκε στις 18 Απριλίου, 2018


Σχόλια


pellanet facebook

Ροή Ειδήσεων

12:26 - «Πρόσκληση σε εκδήλωση – αφιέρωμα στην Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία»

12:22 - Δήμος Δίου-Ολύμπου: Εθελοντική αιμοδοσία, προσφορά δείγματος σιέλου για δωρεά μυελού των οστών και ενημέρωση για τη σημασία των δύο αυτών δράσεων διοργάνωσαν η Αντιδημαρχία Κοινωνικής Προστασίας Δίου-Ολύμπου, το Γενικό Νοσοκομείο Κατερίνης και ο Σύλλογος Αιμοδοσίας Κονταριώτισσας

12:17 - Υλοποίηση προγραμμάτων «Άθληση για Όλους» από τον Δήμο Πέλλας- Αντιδημαρχία Αθλητισμού

12:15 - Εκδήλωση στις 9 Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης και Αξιοπρέπειας για τα Θύματα του Εγκλήματος της Γενοκτονίας και της Πρόληψης αυτού

12:13 - «Άγγιξέ με»- Εκδήλωση στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πέλλας από το Εργαστήριο Κεραμικής του ΚΔΑΠ μΕΑ Γιαννιτσών

12:08 - Δήμος Δίου-Ολύμπου: Συγχαρητήριο μήνυμα του Δημάρχου Βαγγέλη Γερολιόλιου στο νέο πρόεδρο του Επιμελητηρίου Πιερίας Κώστα Πίτσια

14:46 - Α. Τζιτζικώστας στην αποχαιρετιστήρια ομιλία του στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή των Περιφερειών: «Θα είμαι για πάντα αφοσιωμένος στο κοινό μας όραμα για μια καλύτερη Ευρώπη, πιο κοντά στους πολίτες της»

14:44 - ΚΑΠΗ ΕΔΕΣΣΑΣ : ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΥ ΒΑΖΑΑΡ

14:42 - ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΄΄ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΟΝΕΙΡΩΝ΄΄

14:41 - ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΕΙΣΟΔΙΩΝ ΚΑΙ ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗΝ ΕΔΕΣΣΑ