pellatv
Live

Εθισμένοι στις προσφορές οι Έλληνες καταναλωτές

Εθισμένοι στις προσφορές είναι οι Έλληνες καταναλωτές, με 6 στους 10 εξ αυτών να ζητούν περισσότερες προσφορές παρά χαμηλές τιμές από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Άλλωστε το πόσες προσφορές έχει μια αλυσίδα σούπερ μάρκετ είναι ένα από τα βασικά κριτήρια για να την επιλέξουν σε σχέση με τον ανταγωνισμό, όπως υποστηρίζει ετήσια πανελλήνια έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 2.000 καταναλωτών απ’ όλη την Ελλάδα.

Με βάση την έρευνα 9 στους 10 καταναλωτές (ποσοστό 91%) εξοικονομεί χρήματα μέσω προσφορών/κουπονιών/δωροπετιαγών που προφέρουν οι αλυσίδες σουπερμάρκετ και προμηθευτές των προϊόντων. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι 7 στους 10 καταναλωτές εξοικονομούν τουλάχιστον 5% επί της αξίας των αγορών του και 1 στους 4 τουλάχιστον 20%.

Με τη μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από την στάθμιση του συνόλου να αγγίζει το 12%, ποσοστό αυξημένο σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Κάτι που οφείλεται τόσο στην αύξηση της ζήτησης των προσφορών από την πλευρά των καταναλωτών, όσο και την αύξηση της διάθεσης προσφορών από την πλευρά των επιχειρήσεων, λιανεμπόριο και προμηθευτικές εταιρείες.

Πρακτικά, η συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος σε πάνω από 300 ευρώ ετησίως. Αυτό το όφελος είναι πολύ σημαντικότερο από το αντίστοιχο όφελος του 2010 εξαιτίας τόσο της μείωσης της δαπάνης των νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου όσο και της αύξησης του ποσοστού των πωλήσεων που πραγματοποιείται μέσω προσφορών, και της αύξησης της μέσης έκπτωσης ανά προσφορά.

Η πρόθεση για αγορά προϊόντων σε προσφορά αποτυπώνεται και στο ταμείο. Το 80% των ερωτώμενων αγόρασε πέρυσι περισσότερα προϊόντα σε προσφορά σε σχέση με το 2016, ενώ το 74% του κοινού δήλωσε πως κυνηγάει τις προσφορές στις αγορές στο σουπερμάρκετ. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι για το 63% του κοινού οι προσφορές και εκπτώσεις είναι ο κύριος λόγος για να επιλέξουν το κατάστημα σουπερμάρκετ που θα επισκεφθούν, ενώ το 81% των καταναλωτών δήλωσε ότι βρίσκει περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις στα καταστήματα σουπερμάρκετ σε σχέση με άλλα καταστήματα.

Όπως φαίνεται στο σχήμα 1, το 91% των καταναλωτών εξοικονομεί χρήματα μέσω προσφορών/κουπονιών/δωροεπιταγών που προφέρουν οι αλυσίδες σουπερμάρκετ και προμηθευτές των προϊόντων.

 

Η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από την στάθμιση του συνόλου ανέρχεται σε 12%, ποσοστό αυξημένο σε σχέση με το προηγούμενο έτος όπως φαίνεται στο σχήμα 2.

 

 

Επιπλέον στο πλαίσιο της υιοθέτησης των "έξυπνων" αγορών από τους καταναλωτές, λόγω της οικονομικής κατάστασης των νοικοκυριών καταγράφονται και άλλες σημαντικές τάσεις (σχήμα 3).

 

 

Πηγή: capital.gr

Δημοσιεύτηκε στις 18 Απριλίου, 2018


Σχόλια

pellanet facebook

Ροή Ειδήσεων

13:34 - ΔΉΜΟΣ ΈΔΕΣΣΑΣ- ΔΩΡΕΑΝ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΕ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΥΣ ΤΟΥ ΕΛΑΧΙΣΤΟΥ ΕΓΓΥΗΜΕΝΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ

13:31 - ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ MIRACULOUS, ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ

11:02 - Δικαίωση των Εκπαιδευτικών Ειδικών Κατηγοριών μετά από τις Παρεμβάσεις της ΝΙΚΗΣ

10:49 - Πρόσκληση – Πρόγραμμα εκδήλωσης Δήμου Σκύδρας για την Κύπρο

10:47 - Δήμος Έδεσσας: Διάθεση κλιματιζόμενων χώρων για προστασία των πολιτών από τις υψηλές θερμοκρασίες

10:46 - Χωρίς πρόγραμμα ο Δήμος Έδεσσας για το πολιτιστικό καλοκαίρι – Η Έδεσσα στο προσκήνιο χάρη σε ιδιωτικές πρωτοβουλίες

10:42 - Συνάντηση Γιώργου Α. Παπανδρέου με τον Αρχιεπίσκοπο Σινά, κ. Δαμιανό

10:40 - Ανακοίνωση: Προγραμματισμένες διακοπές ηλεκτροδότησης την Πέμπτη 10 Ιουλίου στο Λιτόχωρο (ΒιΠε, αθλητικό κέντρο, Κέντρο Πληροφόρησης Εθνικού Πάρκου Ολύμπου)

10:20 - Την Παρασκευή τα εγκαίνια της 4ης Εμποροπανήγυρης στην Κρύα Βρύση- Θα διαρκέσει μέχρι και την Δευτέρα 14 Ιουλίου 2025

10:17 - Σύλλογος Καρκινοπαθών Πιερίας: Εκστρατεία ενημέρωσης για τον καρκίνο του δέρματος «Στον ήλιο με ασφάλεια»