pellatv
Live

Άσχημη φάρα ή παρεξηγημένη;

Ήμουν εγώ προσωπικά που παραβρέθηκα στην ημερίδα με θέμα «Τα προβλήματα του κλάδου των ΤΑΞΙ» από τα Σωματεία ΤΑΞΙ του Νομού Πέλλας στις 28 Μαρτίου, στην αίθουσα εκδηλώσεων της Νομαρχίας. Ήμουν επίσης αυτή που στήριξε τους οδηγούς ταξί, αυτούς που είναι νόμιμοι και κατέχουν άδεια ασκήσεως επαγγέλματος, φυσικά, διότι κάνουν μία εργασία δύσκολη σε χαλεπούς καιρούς, είτε ως οδηγοί είτε ως κάτοχοι οχημάτων, που δίνουν υπέρογκα ποσά για την άδεια… Υπάρχουν όμως άνθρωποι χωρίς δίπλωμα, επαγγελματίες που στην πλειοψηφία τους είναι ανασφάλιστοι και... άσχετοι που προσδοκούν από τις ταρίφες ένα έξτρα εισόδημα. Αυτοί είναι που δημιουργούν και την άσχημη εντύπωση στο κοινό και την άποψη ότι οι ''ταρίφες είναι κακιά φάρα''. Αυτοί χαλούν την εικόνα των ταξιτζήδων, κατά κύριο λόγο και δεν έχουν καμία δουλειά στο χώρο αυτό. Παραδείγματα έχω από προσωπική εμπειρία και είναι πρόσφατα. Κάποιοι ''κύριοι'' οδηγοί που σίγουρα δεν σέβονται τον εαυτό τους και το τιμόνι που κρατάνε βρέθηκαν και στον δικό μου δρόμο! Ο ένας ''έξυπνος'' μου πήρε ένα ευρώ παραπάνω-τόσα του χρειαζόταν;- γιατί λέει ''τόσα παίρνουμε μετά τις 8:00 το βράδυ''. Τα έδωσα…Ο άλλος, ένας ''κύριος'' που μοσχομύριζε απλυσιά και μπόχα, επειδή μπέρδεψα την οδό και έκανε ένα γύρο παραπάνω, μου χρέωσε συν 50 λεπτά! Άλλος επίσης μη σεβόμενος τίποτε είχε τις λαικούρες στη διαπασών και…σ' όποιον αρέσει. Κι εμείς που καλούμε ΤΑΞΙ για την εξυπηρέτησή μας δεν ξέρουμε σε ποιον θα πέσουμε και είμαστε υποχρεωμένοι να ανεχόμαστε όποιον να ναι. Σημειώνω ξανά ότι δεν είναι όλοι έτσι, αυτό δα έλειπε. Αν είναι δυνατόν, όμως ορισμένοι τέτοιοι ανίδεοι και απαθείς για τους υπόλοιπους και το κακό που κάνουν στον κλάδο να καταστρέφουν τα πάντα. Μετά λένε δεν έχουμε δουλειά. Πώς να έχετε; Δηλαδή, παίρνοντας από μένα και από έναν-δύο άλλους συν 1 ευρώ νομίζουν ότι κερδίζουν κάτι; Συμπλήρωμα στο μεροκάματο; Συζητώντας με κάποιον άλλο ταξιτζή αυτές τις περιπτώσεις, είχε δίκιο σε αυτά που είπε: ''Καλύτερα να πουν, ξέρεις θέλω κάτι παραπάνω γιατί τα έχω ανάγκη, παρά να σου κάνουν μαγκιά…''. Υπόψιν ότι για τους οδηγούς που υποπίπτουν σε παράβαση (υπερβολικό κόμιστρο κ.ά.) προβλέπονται πρόστιμα από 400- 1.200 ευρώ ανάλογα με τις φορές που έχουν υποπέσει στην παράβαση και για τους οδηγούς/ ιδιοκτήτες τα πρόστιμα είναι μεγαλύτερα και κυμαίνονται από τα 600- 1.800 ευρώ αντίστοιχα. Τα στοιχεία τους τα έχω, από τα καρτελάκια τους στα οχήματα, όπως και τον αριθμό των πινακίδων. Τουλάχιστον όσο είναι στο χέρι μου, βλέποντας και ζώντας τέτοιες καταστάσεις να ξέρω ποιους να αποφεύγω. «Αυτό που «καίει» πάντως τον κλάδο είναι ότι δεν τηρείται η συλλογική σύμβαση εργασίας που ορίζει τους όρους αμοιβής και εργασίας των οδηγών επιβατικών και αγοραίων αυτοκινήτων δημόσιας χρήσεως, ο βασικός μισθός των οδηγών ορίζεται στα 781 ευρώ, οι ώρες εργασίας ημερησίως ορίζονται σε 6,3 και οι ημέρες εργασίας σε 6. Όπως καταγγέλλουν οι οδηγοί, τίποτα από αυτά δεν τηρείται, οι οδηγοί υποχρεώνονται από τους ιδιοκτήτες σε 12ωρες βάρδιες, ενώ το ποσό που πληρώνουν για να ενοικιάσουν το ταξί για 12 ώρες είναι αρκετά υψηλό. Αντιθέτως, οι ιδιοκτήτες ταξί υποστηρίζουν ότι είναι επιθυμία των οδηγών να εργαστούν επιπλέον ώρες, προκειμένου να αυξήσουν τα έσοδά τους.

Ο γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας, Βασίλης Δημητρόπουλος, χαρακτηρίζει τους ευκαιριακούς οδηγούς και την εκμετάλλευση ως τα «μελανά» σημεία στον κλάδο των ταξί: «Έχουμε καταγγελίες για οδηγούς που αναλαμβάνουν μόνο ώρες αιχμής. Τις υπόλοιπες ώρες, έχουν άλλο επάγγελμα, άλλο εισόδημα, άλλη νοοτροπία. Θέλουμε να πατάξουμε αυτή την ασυδοσία που ο νόμος του 2006 επιτρέπει, με το να μπορούν οι πάντες να πάρουν ειδική κάρτα οδηγού ταξί. Εμείς ζητάμε ένα δημόσιο διάλογο στον οποίον να συμμετέχουν τα Υπουργείο Μεταφορών, Δημόσιας Τάξης και Εργασίας, τα σωματεία των ταξί, η ομοσπονδία μας και οι υπόλοιποι σχετικοί φορείς. Όσο δεν γίνεται αυτός ο διάλογος, η ασυδοσία θα επικρατεί!», καταλήγει ο κ. Δημητρόπουλος. Είναι καιρός κάποιοι να σοβαρευτούν και να δουν ότι κινδυνεύει το επάγγελμα τους από τέτοιους ανεγκέφαλους και να τους διαχωρίσουν σαν την ήρα από το στάρι, που λένε…αλλιώς για πάντα θα τους χρεώνει ο κόσμος ως ''ταρίφες'' εξαιτίας αυτών. Είπαμε κακοί υπάρχουν σε όλους τους κλάδους. Είναι όμως δίκαιο για τους σωστούς επαγγελματίες; Χριστίνα Κωστογλίδου Παπαδοπούλου

Δημοσιεύτηκε στις 20 Απριλίου, 2010


Σχόλια


pellanet facebook

Ροή Ειδήσεων

14:34 - Δυναμική συμμετοχή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού στο Λονδίνο

14:02 - Το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης Κεντρικής Μακεδονίας στην εναρκτήρια συνάντηση εταίρων του έργου “Plan4COLD”

14:01 - Συνελήφθη επ’ αυτοφώρω ένα άτομο για διάρρηξη καταστήματος στην Κατερίνη

13:59 - Χειμώνας: Τι πρέπει και τι δε πρέπει να κάνουμε για τα κατοικίδια ζώα

13:58 - Α. Τζιτζικώστας: «Αξιόπιστος, αναπτυξιακός και ρεαλιστικός ο προϋπολογισμός της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για το 2025»

17:48 - Εξαφανίσεις και Εκμετάλλευση Ανηλίκων από Κυκλώματα

14:42 - Έλευση Τιμίας Χειρός Αγίου Σπυρίδωνος στα Γιαννιτσά

12:43 - Ανακοίνωση: Προγραμματισμένη διακοπή ηλεκτροδότησης στους Νέους Πόρους (οδός Σόλωνος) την Τετάρτη 13 Νοεμβρίου

12:37 - Χαΐτογλου και Αντικρίση δίπλα στην Πυροσβεστική Υπηρεσία

15:33 - Άναμμα Χριστουγεννιάτικου Δέντρου και εγκαίνια της 13ης Παραμυθούπολης στον πεζόδρομο Γιαννιτσών