• Ενημερώθηκαν για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους ως πολίτες στο διαδίκτυο.
• Εξοικειώθηκαν με τρόπους προστασίας των προσωπικών τους δεδομένων και τους κινδύνους που σχετίζονται με την κυβερνοασφάλεια.
• Μελέτησαν το φαινόμενο των ψευδών ειδήσεων (fake news) και έμαθαν τεχνικές διασταύρωσης και αξιολόγησης της πληροφορίας.
• Ερεύνησαν τον ρόλο της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) στη διαμόρφωση της πληροφόρησης και της κοινωνικής πραγματικότητας.
Μέσα από διαδραστικές συζητήσεις, δραστηριότητες, περιπτώσεις μελέτης (case studies) και πειραματισμό με εργαλεία AI, οι μαθητές ανέπτυξαν κριτική σκέψη, δεξιότητες ασφαλούς πλοήγησης και ενίσχυσαν τη συνειδητή στάση τους ως υπεύθυνοι χρήστες του διαδικτύου.
Στο πλαίσιο του προγράμματος, δημιούργησαν:
• Το ενημερωτικό φυλλάδιο: «Προστατεύουμε τα Προσωπικά Δεδομένα: Δικαίωμα και Ευθύνη μας!» με σαφείς και πρακτικές συμβουλές σχετικά με την προστασία της ιδιωτικότητας και τη νομοθεσία (GDPR).
• Την αφίσα: «Μύθοι & Πραγματικότητες του Διαδικτύου», η οποία καταρρίπτει ευρέως διαδεδομένους μύθους σχετικά με τη χρήση του διαδικτύου και παρουσιάζει τις πραγματικές διαστάσεις των ψηφιακών κινδύνων.
Στόχος του προγράμματος ήταν η ευαισθητοποίηση και η ενημέρωση όχι μόνο των μαθητών αλλά και της ευρύτερης σχολικής και τοπικής κοινότητας για θέματα ψηφιακής ασφάλειας, υπευθυνότητας και προστασίας της ιδιωτικότητας στο σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον.
Δημοσιεύτηκε στις 28 Μαΐου, 2025