Όπως ενημέρωσε με Δελτίο Τύπου τη Δευτέρα ο Βουλευτής Πέλλας της Νέας Δημοκρατίας κ.
Διονύσης Σταμενίτης, πραγματοποιήθηκε σήμερα 22 Ιουνίου 2022 η συνεδρίαση της Επιτροπής
ΣΔΙΤ κατά τη διάρκεια της οποίας εγκρίθηκε ομόφωνα το έργο αναβάθμισης και κατασκευής του
οδικού άξονα «Θεσσαλονίκη – Γιαννιτσά – Έδεσσα». Με την απόφαση αυτή το έργο
συγκαταλέγεται επίσημα στον κατάλογο έργων ΣΔΙΤ της κυβέρνησης και ανοίγει ο δρόμος για τη
δημοπράτηση του.
Ακολουθεί δήλωση του Βουλευτή:
«Σχεδόν ένα χρόνο μετά από τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη και του
Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή εγκρίνεται από τη διυπουργική
επιτροπή ΣΔΙΤ το έργο αναβάθμισης και κατασκευής του οδικού δικτύου «Θεσσαλονίκη –
Γιαννιτσά – Έδεσσα», ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για τη δημοπράτηση του έργου και την έναρξη
των εργασιών.
Όπως έχει ανακοινωθεί, το έργο θα υλοποιηθεί μέσα από σχήματα ΣΔΙΤ, δηλαδή συμπράξεις
δημόσιου με ιδιωτικού τομέα. Αντικείμενο του έργου η αναβάθμιση του οδικού άξονα
Θεσσαλονίκη – Γιαννιτσά – Έδεσσα. Η περιοχή εκτέλεσης εκτείνεται από το Νομό Θεσσαλονίκης
έως το Νομό Πέλλας και οι παρεμβάσεις συνολικά θα αφορούν σε 25χλμ. Συγκεκριμένα:
Κατασκευή των παρακάμψεων Χαλκηδόνας και Γιαννιτσών. Κατασκευή κόμβων σε Ελεούσα,
Χαλκηδόνα, Παραλίμνη και Γιαννιτσά. Και τέλος οδικό τμήμα Μαυροβουνίου – Έδεσσας, με
κόμβους σε Έδεσσα και Μαυροβούνι και με συνδέσεις στην παλαιά Εθνική Οδό.
Η σημερινή εξέλιξη αποδεικνύει για ακόμη μια φορά ότι όσοι έσπευσαν να καταδικάσουν το
έργο επειδή δεν εγκρίθηκε για το Ταμείο Ανάκαμψης, έπεσαν έξω. Αποδεικνύεται επίσης, ότι
όσοι πεισματικά επέμεναν στη χρηματοδότηση από κοινοτικούς πόρους και ΕΣΠΑ μάλλον δε
γνώριζαν τα δεδομένα.
Προσωπικά, όπως τόνισα και κατά την ανακοίνωση της απόφασης δρομολόγησης του έργου, από
την πρώτη στιγμή χαιρέτισα την απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στη δημοπράτηση του
δρόμου μέσω ΣΔΙΤ, εφόσον οι προσπάθειες για ευρωπαϊκή χρηματοδότηση δεν καρποφορούσαν.
Γεγονός, για το οποίο αν και ξέραμε ότι υπήρχαν ελάχιστες πιθανότητες λόγω μικρού
κυκλοφοριακού φόρου, οφείλαμε να το επιχειρήσουμε. Στις 31 Μαρτίου του 2021 δήλωσα ότι η
μη ένταξη του δρόμου στο Ταμείο Ανάκαμψης δεν πρέπει να μας απογοητεύει γιατί η
κυβέρνηση, ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών
κ. Καραμανλής και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχουν εναλλακτικό σχέδιο, το οποίο
όπως φανερώνουν τα γεγονότα υλοποιείται απεράγκλιτα.
Σήμερα όλοι οι πολίτες της Πέλλας είμαστε ικανοποιημένοι γιατί ένα έργο πνοής και ζωτικής
σημασίας για τον Νομό Πέλλας μπαίνει για τα καλά στην τελική ευθεία, με τη δημοπράτηση του
να προγραμματίζεται άμεσα. Οι προσπάθειες για μια Πέλλα πρωταγωνίστρια, που διεκδικεί και
κερδίζει όσα δικαιούται συνεχίζεται, με οδηγό το τρίπτυχο «Γνώση – Διεκδίκηση –
Αποτελεσματικότητα».
Δημοσιεύτηκε στις 22 Ιουνίου, 2022