τις πωλήσεις και στα καταστήματα με αξεσουάρ Όπως δυστυχώς είχε προβλεφθεί, η αγορά του αυτοκινήτου βρίσκεται πλέον σε ελεύθερη πτώση. Η επανειλημμένη αύξηση της φορολογίας στην αγορά και στη χρήση του αυτοκινήτου (ΦΠΑ, φόροι πολυτελείας, φόροι εταιρικών αυτοκινήτων, τεκμήρια, υψηλότερα τέλη κυκλοφορίας, φόροι στα καύσιμα) σε συνδυασμό με την εύλογη λόγω της κρίσης, κάμψη της κατανάλωσης, οδήγησαν τους τελευταίους μήνες σε ακόμη μεγαλύτερη μείωση πωλήσεων. Οι προβλέψεις των στελεχών της αγοράς αυτοκινήτου οι οποίες έκαναν λόγο για πλήρη κατάρρευση του κλάδου, δυστυχώς επιβεβαιώνονται καθώς παρά τις προσφορές που υπάρχουν στην αγορά οι καταναλωτές δεν τολμούν να αγοράσουν αυτοκίνητο, καινούριο ή μεταχειρισμένο, με αποτέλεσμα να βρίσκονται στο χείλος του γκρεμού χιλιάδες επιχειρήσεις οι οποίες απασχολούν περίπου 100.000 εργαζομένους. Η αγορά όπως είναι φυσικό συμπαρασύρει και το εμπόριο ανταλλακτικών, ελαστικών, συνεργείων και φανοποιείων. Στον κλάδο του αυτοκινήτου δραστηριοποιούνται περισσότερες από 30.000 επιχειρήσεις και απασχολούνται σχεδόν 100.000 εργαζόμενοι ανά την επικράτεια. Δυστυχώς, ήδη καταγράφεται από επίσημα στοιχεία μεγάλη μείωση στην απασχόληση και στην επιχειρηματικότητα στον κλάδο. Από την αρχή του 2009, που εκδηλώθηκε η οικονομική κρίση, ο κλάδος του αυτοκινήτου «χτυπήθηκε» ανελέητα, με αποτέλεσμα μέσα σε 20 μήνες να έχουν ήδη τοποθετηθεί λουκέτα σε περίπου 2.000 καταστήματα εμπορίας αυτοκινήτων. Ο έμπορος ανταλλακτικών και αξεσουάρ αυτοκινήτων, Φώτης Βιανάς από τα Γιαννιτσά μας είπε σχετικά: «Κάθε μέρα τα πράγματα χειροτερεύουν. Ακόμη δεν είδαμε τίποτε. Από τις αρχές του επόμενου έτους έτσι όπως πάμε θα κλείσουν κι άλλες επιχειρήσεις του κλάδου, καθώς η κάθετη πτώση των πωλήσεων, αλλά και των after sales υπηρεσιών των κάθετων μονάδων (συνεργεία, ανταλλακτικά, φανοποιεία) εξακολουθούν να διατηρούν άδεια τα ταμεία των επαγγελματιών του κλάδου». Μάλιστα, όπως ανέφεραν στον ''Λόγο'' ο κ. Βιανάς, αλλά και ο συνάδελφος του ο οποίος διατηρεί επιχείρηση με ανταλλακτικά, σωλήνες και λάστιχα πιέσεως, Βασίλης Νεοκοσμίδης: «Για πρώτη φορά φέτος είδαμε μεγάλες κάθετες μονάδες να κλείνουν για διακοπές από 10 έως και 15 ημέρες, καθώς δεν είχαν κανένα προγραμματισμένο ραντεβού μέσα στον Αύγουστο. Βέβαια, επειδή η πτώση των υπηρεσιών αναμένεται να είναι μεγαλύτερη στους επόμενους μήνες πολλοί υπάλληλοι θα οδηγηθούν στην ανεργία, ενώ εκατοντάδες ακόμη θα δουλεύουν με ελαστικά ωράρια, με μεγάλη μείωση στις μηνιαίες αποδοχές τους. Αυτό αντιμετωπίζουμε κάθε μέρα. Αλλιώς ξεκινήσαμε στην αρχή του έτους και όσο πάνε οι καταστάσεις δυσκολεύουν». Όταν δεν πουλιούνται αυτοκίνητα είτε καινούργια είτε μεταχειρισμένα, δεν έχουμε κι εμείς δουλειά. Όλα αυτά είναι αλυσίδα...μας λένε. Η συνέχεια του ρεπορτάζ στο φύλλο του ''Λόγου της Πέλλας'' της Τετάρτης 6 Οκτωβρίου.
Χριστίνα Παπαδοπούλου
Δημοσιεύτηκε στις 5 Οκτωβρίου, 2010