pellatv
Live

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗΣ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΤΩΝ ΤΑΞΙ

Η σύγκρουση με ένα καθεστώς κλειστών επαγγελμάτων αποτελεί στην ουσία σύγκρουση με το καθεστώς μιας δημοκρατίας «κληρονομικό δικαίωμα» και μιας «οικονομίας του αέρα» και με τα προνόμια στην άσκηση των κλειστών επαγγελμάτων. Η διαφορετική αντιμετώπιση (βαθμός απελευθέρωσης) κάθε κλειστού επαγγέλματος ανάλογη του υπουργείου στο οποίο ανήκει πχ. φορτηγά, φαρμακεία, δικηγόροι, ταξί κλπ. δημιουργεί νέες ανισότητες μεταξύ των τομέων επαγγελματικής δραστηριότητας αντίστοιχες με την συντεχνιακή ισχύ κάθε κλάδου προς την κυβέρνηση. Οι αντιθέσεις είναι μεγάλες και μεταξύ των ίδιων των συνιστωσών των κλάδων των κλειστών επαγγελμάτων πχ. Ιδιοκτήτες-υπάλληλοι εργαζόμενοι στα ταξί, στα φορτηγά, στα φαρμακεία, στα δικηγορικά γραφεία κλπ. Η ελληνική κοινωνία είναι θετική στην αρχή της απελευθέρωσης των επαγγελμάτων στη βάση δύο θεμελιωδών κριτηρίων: 1ον. Την ελληνική κλασική και δημοκρατική αρχή του μέτρου και της αναλογικότητας 2ον. Την Ευρωπαϊκή εμπειρία που προηγείται. Το μέτρο, τα κριτήρια και η ευρωπαϊκή εμπειρία οδηγούν σε δρομολόγηση μιας λύσης μέσω της διαμόρφωσης ενός «πολυπαραγοντικού συντελεστή απελευθέρωσης επαγγέλματος», ο οποίος θα συγκροτηθεί στη βάση τεσσάρων κύριων ή και άλλων κριτηρίων , πχ. Πληθυσμιακό κριτήριο, το κριτήριο του κατά κεφαλήν εισοδήματος της περιοχής, το κριτήριο της τουριστικής κίνησης, το κριτήριο της ύπαρξης πανεπιστημίου ή στρατού κτλ. Η προηγούμενη πρόταση δημιουργούσε συνθήκες ανισότητας ενώπιον του Συντάγματος ανάμεσα στα ταξί του κέντρου και της περιφέρειας, η οποία έπρεπε να αρθεί. Αν ο στόχος της απελευθέρωσης των κλειστών επαγγελμάτων είναι η ποιοτικότερη και φθηνότερη παροχή υπηρεσιών προς την κοινωνία, μέσω μιας ουσιαστικής απελευθέρωσης, και ταυτόχρονα η δημιουργία ίσων δυνατοτήτων πρόσβασης στο επάγγελμα χωρίς την εξόντωση των επαγγελματικών κλάδων, τότε η λύση θα πρέπει να αναζητηθεί στο δίκαιο των νέων κριτηρίων και στην ποιότητα των προϋποθέσεων, που θα ρυθμίζουν την λειτουργία των επαγγελμάτων, που δυστυχώς ολόκληρη η περίοδος της μεταπολίτευσης δεν ήταν αρκετή για να επιλύσει. ΗΛΙΑΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΠΑΣΟΚ ΠΕΛΛΑΣ

Δημοσιεύτηκε στις 22 Ιουλίου, 2011


Σχόλια

pellanet facebook

logo-ktel-pellas

Ροή Ειδήσεων

23:43 - ΝΕΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΓΙΑ ΑΔΕΙΕΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΔΕΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΜΕΣΩ ΚΕΠ

10:53 - ΤΕΛΕΤΗ ΘΕΜΕΛΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ 5ΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ

10:48 - ΤΡΙΜΕΡΟ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ-Η Έδεσσα ταξιδεύει στο Βιετνάμ.

10:45 - ΟΙ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΠΑΣ ΙΚΑΡΟΣ ΕΔΕΣΣΑΣ

10:44 - Μιχάλης Κατρίνης:”Η ΕΕ πρέπει να αποκτήσει δικό της αμυντικό δόγμα και να υπερασπιστεί εμπράκτως τα μέλη της’

10:40 - Λάκης Βασιλειάδης: Στο ΕΣΠΑ η ενεργειακή αναβάθμιση του Γ.Ν. Πέλλας (ΝΜ Έδεσσας & ΝΜ Γιαννιτσών), ύψους 6.163.415,07 Ευρώ – Αναμένεται ο διαγωνισμός

10:38 - ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΑΝΑΚΟΜΙΔΗΣ Ι. ΛΕΙΨΑΝΩΝ ΑΓΙΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ ΣΤΗΝ ΕΔΕΣΣΑ

10:03 - Διακοπή νερού στην Άψαλο

09:10 - Συνάντηση Λάκη Βασιλειάδη με τον νέο Διοικητή του Γ.Ν. Πέλλας (Έδεσσας -Γιαννιτσών): «Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζονται τα έργα στη Ν.Μ. Έδεσσας»

09:07 - Ξεκίνησε στον Πλαταμώνα η κατασκευή της οδού ήπιας κυκλοφορίας από το Stavento έως την οδό Παντελεήμονος με ταυτόχρονη διατήρηση των παλιών σιδηροδρομικών γραμμών