Πότε όμως; Το 2020; Τον σχεδιασμό και την εξέλιξη, των μεγάλων έργων της Θεσσαλονίκης, ανακοίνωσε ο υπουργός μεταφορών υποδομών και δικτύων Δ.Ρέππας, κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου στη Θεσσαλονίκη.
Ο υπουργός έκανε λόγο για ένα «master plan» το οποίο προβλέπει την υλοποίηση σημαντικών έργων σε βάθος δεκαετίας, στο οποίο θα συμμετέχουν στελέχη διαφόρων υπουργείων και διάφοροι φορείς, όπως ο Οργανισμός Ρυθμιστικού, ο ΣΑΣΘ, η Εγνατία Οδός, η Αττικό Μετρό και η Τοπική Αυτοδιοίκηση. Αναβάθμιση Σιδηροδρομικών Υποδομών και των 30 Σταθμών προαστιακού Θεσσαλονίκης με εξασφαλισμένους πόρους
Το μεγάλο στοίχημα είπε ο κ.Ρέππας , είναι η ανάταξη και εξυγίανση του ζημιογόνου και ελλειμματικού ΟΣΕ. Στο δίλημμα κλείσιμο ή εξυγίανση είμαστε έτοιμοι να ανακοινώσουμε ένα επώδυνο αλλά αξιόπιστο σχέδιο εξυγίανσης για να υπάρξει μέλλον στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο. Στα πλαίσια αυτού του εγχειρήματος δημιουργούμε υποδομές για να υπάρξει σύγχρονος Προαστιακός στη Θεσσαλονίκη. Συντονιστής της Ομάδας είναι ο Υφυπουργός, Γιάννης Μαγκριώτης υπό την διεύθυνση του οποίου διεξάγονται οι δεκαπενθήμερες συνεδριάσεις στην Θεσσαλονίκη. Η Συντονιστική Ομάδα κατέληξε στους βασικούς άξονες σχεδιασμού και στην υιοθέτηση συγκριμένου προγράμματος δράσεων και έργων. ΣΕ ΠΟΙΑ ΕΡΓΑ ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ Η ΠΕΛΛΑ Σύνδεση των μεγάλων πόλεων της Κεντρικής Μακεδονίας με τη Θεσσαλονίκη και την Εγνατία μέσω αυτοκινητοδρόμων Ενδεικτικά αναφέρονται οι συνδέσεις: - Οδικός άξονας Θεσσαλονίκη -Έδεσσα - Οδικό τμήμα Κ11 – Θέρμη (δίιχνη διατομή αστικής αρτηρίας) Η χρηματοδότηση των έργων θα γίνει από το ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας και το Τομεακό πρόγραμμα. Από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ ηλεκτροκίνηση και αναβάθμιση των σιδηροδρομικών γραμμών: 1) Θεσσαλονίκη – Στρυμώνας – Προμαχώνας με επέκταση της ηλεκτροκίνησης ως τη πόλη των Σερρών. 2) Τη γραμμή Θεσσαλονίκης – Έδεσσας (110 χλμ) και Θεσσαλονίκης – Ροδόπολης. Ταυτόχρονα δεσμεύονται πόροι προκειμένου σε 34 σταθμούς μετεπιβίβασης του προαστιακού Θεσ/νίκης να υπάρξουν αναβαθμίσεις, αναμορφώσεις, εκσυγχρονισμός και επισκευές κτιρίων, τεχνολογικές υποδομές κλπ. Μεταξύ των άλλων (Σίνδος, Άδενδρο, Αλεξάνδρεια, Βέροια, Νάουσα, Σκύδρα, Έδεσσα, Πλατύ, Φιλαδέλφεια, Κιλκίς Ροδόπολη κτλ). Τέλος εξασφαλίζονται πόροι προκειμένου να υπάρξει ανταπόκριση στο αίτημα των πολιτών της Θεσ/κης να κατασκευαστεί πεζοδιάβαση στη περιοχή Μενεμένης. Ο συνολικός Προϋπολογισμός έργου είναι 100 εκ.€ και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ. Στόχος είναι η βελτίωση χροναποστάσεων, πύκνωση δρομολογίων, ποιοτικότερη εξυπηρέτηση κοινού.
Δημοσιεύτηκε στις 6 Ιουλίου, 2010