Αν και οι Έλληνες δεν είναι ο πιο ενημερωμένος λαός για την λειτουργία του Συνηγόρου του Πολίτη και του Ευρωπαίου Διαμεσολαβητή, ο Συνήγορος του Πολίτη Γιώργος Καμίνης τόνισε ότι στην Ελλάδα υπάρχουν σοβαρά προβλήματα που εμποδίζουν την καλή λειτουργία της δημόσιας διοίκησης και αυτό είναι κάτι που αποδεικνύεται από το γεγονός ότι δέχεται 10.000 αναφορές ετησίως. Όπως επισήμανε, τα 2/3 των αναφορών αυτών όντως εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του Συνηγόρου του Πολίτη και το 80% των πολιτών δικαιώνονται. Ειδικά για την Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία, υποβάλλονται περισσότερες καταγγελίες από τις αναμενόμενες, βάσει του πληθυσμού της, ωστόσο οι Έλληνες δεν θεωρούνται τόσο ενημερωμένοι όσο για παράδειγμα οι πολίτες του Λουξεμβούργου και του Βελγίου. Αναφερόμενος στα προβλήματα της δημόσιας διοίκησης, ο Ν.Διαμαντούρος επισήμανε πως στην Ελλάδα η στελέχωση των υπηρεσιών δεν γίνεται βάσει αξιοκρατικών κριτηρίων, κάτι που δεν συμβαίνει στην ΕΕ. Επιπλέον, ο Ευρωπαίος Διαμεσολαβητής τόνισε πως η δημόσια διοίκηση πρέπει να «υιοθετήσει μηχανισμό εξυπηρέτησης των πολιτών». Ειδικότερα, απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τις ιδιωτικοποιήσεις δημοσίων οργανισμών και τις διαφορές των πολιτών με τους ιδιωτικούς οργανισμούς, ο Έλληνας Συνήγορος του Πολίτη τόνισε πως το κράτος οφείλει να ιδρύσει υπηρεσίες προστασίας του καταναλωτή.
Δημοσιεύτηκε στις 27 Μαΐου, 2008