Στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης κατέπλευσε το πρωί το πλοίο «USNS YUMA» του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού, σε μια συμβολική, όπως τη χαρακτήριζαν στρατιωτικοί παρατηρητές, παρουσία, με αφορμή την αυριανή μεγάλη στρατιωτική παρέλαση για την επέτειο του ΟΧΙ.
Το πλοίο, τύπου καταμαράν, εφοδιασμένο με υπερσύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα και δυνατότητα μεταφοράς ακόμα και μικρών υποβρυχίων, «έδεσε» στην προβλήτα στις 9 το πρωί, προερχόμενο από την Αλεξανδρούπολη. Μέσω του λιμανιού της οποίας, στις επόμενες ημέρες θα μεταφερθεί αμερικανικός στρατιωτικός εξοπλισμός καθώς και προσωπικό προς τη Βουλγαρία και Ρουμανία για τη διεξαγωγή ασκήσεων των δυνάμεων του ΝΑΤΟ.
Σύμφωνα με δηλώσεις του πρέσβη των ΗΠΑ στην Αθήνα Τζέφρι Πάιατ θα μεταφερθεί στις αρχές Νοεμβρίου, με πλοία, στην Αλεξανδρούπολη και από εκεί θα προωθηθεί προς βορρά πρωτοφανής αριθμός μαχητικών και μεταγωγικών στρατιωτικών ελικοπτέρων- πληροφορίες κάνουν λόγο για περισσότερο από εκατό πενήντα- οχημάτων και κοντέινερ. Προπομπός της έλευσης της αμερικανικής αρμάδας θεωρείται η έλευση στην Αλεξανδρούπολη του USNS YUMA» (το ίδιο είχε γίνει και πέρυσι), που με την ευκαιρία θα τιμήσει διά της παρουσίας του στη Θεσσαλονίκη ανήμερα της στρατιωτικής παρέλασης την εποποιία του ΟΧΙ.
Εν τω μεταξύ, κορυφώνονται οι προετοιμασίες για την αυριανή παρέλαση των τμημάτων των ενόπλων δυνάμεων, στις 11 το πρωί, στην παραλιακή λεωφόρο Μεγάλου Αλεξάνδρου της Θεσσαλονίκης, που θα γίνει παρουσία της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.
To Yuma
Τα πλοία της κλάσης «Spearhead» -κατηγορίας expeditionary fast transport (EPF)- όπως το Yuma είναι σχεδιασμένα για να μεταφέρουν 600 τόνους στρατιωτικού φορτίου για 1.200 ναυτικά μίλια με μια μέση ταχύτητα 35 κόμβων, ενώ το πλοίο είναι ικανό να ξεφορτώνει το φορτίο του σε εγκαταστάσεις με δυνατότητα roll-on/roll-off, όπως να φορτώνει/ξεφορτώνει ένα Μέσο Άρμα Μάχης της κλάσης Abrams του αμερικανικού στρατού με πλήρες φορτίο.
Ως expeditionary fast transport πλοίο, το Yuma, είναι μέρος της δύναμης Military Sealift Command (MSC), της Στρατιωτικής Διοίκησης Μεταφορών διά Θαλάσσης, που διαθέτει 125 βοηθητικά πλοία. Τα υψηλής ταχύτητας αυτά σκάφη έχουν ως στόχο να μεταφέρουν γρήγορα μέσα στα Θέατρα Επιχειρήσεων (rapid intratheater transport) φορτιών μέσου μεγέθους. Ένα EPF φτάνει τους 35-45 κόμβους (65-83 χλμ/ώρα).
Προηγουμένως τα EPF ονομάζονταν «Joint High Speed Vessel (JHSV)», η ονομασία τους άλλαξε όμως το 2015. Η σχεδίαση βασίζεται στα πλοία Hawaii Superferry, που κατασκευάζει επίσης η εταιρία Austal USA. Ένα EPF έχει ελικοδρόμιο και ράμπα, είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο και έχει σχέδιο catamaran, κινείται από τέσσερις ντίζελ μηχανές και έχει βασικές υποδομές για πλήρωμα περίπου 40 ατόμων, όπως και 312 θέσεις αεροπορικού τύπου, όπως και ένα μεγάλο κατάστρωμα. Κατά τα άλλα, υπάρχει ο χώρος για αποστολές με επιφάνειες 1.900 τ.μ.
Οχήματα και φορτίο φορτώνονται και ξεφορτώνονται από ράμπα με αντοχή 100 τόνων, ενώ κάθε σκάφος χωρίς επανατροφοδοσία υποστηρίζει τη διαβίωση 312 ατόμων για τέσσερις ημέρες ή 104 για 14 ημέρες.
Σε τιμές 2014, ένα EPF κόστιζε 180 εκατομμύρια δολάρια για να κατασκευαστεί.
Τα ηλεκτρονικά του συστήματα έχουν κατασκευαστεί από την General Dynamics Mission Systems σε μια υποδομή που ενσωματώνει τα ηλεκτρονικά του σκάφους με το υπολογιστικό του σύστημα, επικοινωνίες εσωτερικές και εξωτερικές, ηλεκτρονικό σύστημα πλοήγησης, οπλικά συστήματα, σύστημα παρακολούθησης από απόσταση και το σύστημα εκπαίδευσης και ψυχαγωγίας.
Πηγή: iefimerida.gr
Δημοσιεύτηκε στις 27 Οκτωβρίου, 2021