pellatv
Live

«Στην Πέλλα δεν επαιτούμε, απαιτούμε να αποκτήσουμε Εθνική Οδό»

Αυτό τόνισε στην ομιλία του στις 22-10-2012 ο κ. Ιορδάνης Τζαμτζής κατά την συζήτηση στη Βουλή της Επίκαιρης ερώτησης που είχε καταθέσει ο Βουλευτής Πέλλας, στον Αναπληρωτή Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Σταύρο Καλογιάννη, με θέμα την Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Έδεσσας – όρια νομού Φλώρινας. Ο Βουλευτής στην ερώτηση του προς τον αρμόδιο Υπουργό, Κ. Χατζηδάκη ανέφερε τα εξής: «Η Εθνική Οδός Θεσσαλονίκης – Έδεσσας – όρια Νομού Φλώρινας είναι η μόνη «Εθνική Οδός» που λειτουργεί πάνω στις χαράξεις των αρχών του 20ου αιώνα. Είναι ένας δρόμος «καρμανιόλα» όπου έχουν χάσει την ζωή τους περισσότεροι από 400 άνθρωποι, περισσότεροι από 1000 είναι τραυματίες, σε 2000 χιλιάδες περίπου τα τροχαία ατυχήματα. Σήμερα, ενώ ήταν ενταγμένο το τμήμα «Παράκαμψη Γιαννιτσών» με ώριμες μελέτες και είχε διακηρυχτεί ότι προχωράει η δημοπράτηση του, ξαφνικά τα 120 εκατ. ευρώ «έφυγαν» από το έργο αυτό και μεταφέρθηκαν σε έργο της Θεσσαλονίκης (Περιφερειακός δρόμος του Νομού). Η Πέλλα είναι ο μόνος νομός στην Βόρεια Ελλάδα που δεν έχει νέα ή δεν έχει βελτιωθεί η Εθνική οδός που την συνδέει με το φυσικό της κέντρο, την Θεσσαλονίκη. Για την Πέλλα δεν προβλέφθηκε σύνδεση με την Εγνατία Οδό. Η Πέλλα είναι ένας νομός σε απομόνωση. Σήμερα, λοιπόν, καταγγέλλω ακριβώς αυτό το πράγμα, την απένταξη του έργου. Βέβαια, κύριε Υπουργέ, θα πρέπει να ξεκαθαρίσω ότι αυτό δεν έγινε επί θητείας σας. Κύριε Πρόεδρε, καταθέτω στη Βουλή τα σχετικά έγγραφα. Καταθέτω την απένταξη του έργου με ημερομηνία 19/4/2012, παραμονές εκλογών -ουσιαστικά μέσα στην προεκλογική περίοδο- και τις δύο αποφάσεις οι οποίες βεβαιώνουν ότι τα χρήματα τα οποία έπρεπε να πάνε στο τμήμα «Παράκαμψη Γιαννιτσών» της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης-Έδεσσας, πήγαν σε εσωτερικό δρόμο μέσα στη Θεσσαλονίκη».
Ο βουλευτής μιλώντας στη Χριστίνα Παπαδοπούλου ανέφερε πως «Ξεκαθάρισα ότι το θέμα είναι πολιτικό και θα φτάσουμε μέχρι το σημείο των μηνύσεων. Ένας ολόκληρος νομός είναι σε απομόνωση τη στιγμή που όλοι οι γύρω νομοί έχουν βελτιώσει το οδικό τους δίκτυο και εμείς είμαστε σε αυτή την κατάσταση. Αυτή η υπόθεση πρέπει να κλείσει. Το Τμήμα της παράκαμψης είναι καθοριστικής σημασίας για να μπορεί ο πολίτης να βγαίνει εύκολα και με ασφάλεια προς τη Θεσσαλονίκη. Η ωριμότητα είναι δεδομένη. Τα τεχνικά σημεία και οι ελλείψεις αυτές δεν είναι δικαιολογία για να μην ενταχθεί. Αυτό είναι αναγνωρισμένο και από τον αναπληρωτή Υπουργό τον κ. Καλογιάννη. Κανείς λένε δεν έχει ευθύνη, η Διαχειριστική Αρχή από την Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη… αυτά τα παιχνιδάκια όμως πρέπει να τελειώνουν.. Από όλους μας γίνεται μια μεγάλη προσπάθεια για να ενταχθεί. Πρέπει να δώσουμε έναν πολύ μεγάλο αγώνα για να υλοποιηθεί το έργο» επεσήμανε ο κ. Τζαμτζής.
Μιλώντας στη Βουλή τόνισε προς τον Υπουργό ότι: «Αυτή τη στιγμή στην Πέλλα δεν λέμε ότι επαιτούμε, αλλά απαιτούμε από αυτή την πολιτεία, από αυτή την Κυβέρνηση, από το κράτος επιτέλους να αποκτήσουμε το αυτονόητο. Απευθυνόμαστε σε εσάς γιατί ξέρετε πολύ καλά ότι και ωριμότητα του έργου υπήρχε και μελέτες υπήρχαν. Όλα τα υπόλοιπα που θέτουν από τη Θεσσαλονίκη, είτε η ενδιάμεση διαχειριστική αρχή είτε κάποιοι παράγοντες, είναι προφάσεις εν αμαρτίαις. Θέλουν ουσιαστικά να φύγει το έργο από την Πέλλα και να γίνει εσωτερικός δρόμος της Θεσσαλονίκης. Όταν η Πέλλα δεν έχει εθνική οδό κάποιοι θέλουν να βελτιώσουν καταστάσεις μέσα στον ίδιο το νομό. Ε, νισάφι πλέον! Ζητούμε τη δική σας παρέμβαση, γιατί ξέρετε πολύ καλά ότι έχει παιχτεί ένα παιχνίδι εδώ. Ενώ το έργο είχε κριθεί ώριμο μέχρι πρότινος, ξαφνικά και ενώ ήταν έτοιμο να δημοπρατηθεί, το έργο απεντάχθηκε. Το έργο θα γίνει εσωτερικός δρόμος της Θεσσαλονίκης. Ξαφνικά κρίθηκε ότι υπάρχει πιθανή ανωριμότητα στο έργο. Αυτά για μένα είναι απαράδεκτα, για να μην τα χαρακτηρίσω καραγκιοζιλίκια κάποιων ανθρώπων. Γι' αυτό απευθυνόμαστε όλοι προς εσάς. Και λέω όλοι, γιατί εάν έλθετε στην Πέλλα ξέρετε πολύ καλά ποια θα είναι η θέση του κόσμου. Ταυτόχρονα ξέρετε και τη θέση όλων των συναδέλφων εδώ στο Κοινοβούλιο γιατί σας έχουμε συναντήσει. Πρέπει πάση θυσία να υπάρξει παρέμβαση για να μη χαθεί και η τελευταία ευκαιρία γι' αυτόν τον δρόμο». Απαντώντας ο Υπουργός Κ. Χατζηδάκης στον κ. Τζαμτζή ανέφερε τα εξής:

«Θα δώσω ορισμένα στοιχεία για το έργο το οποίο συζητάμε, δηλαδή για την παράκαμψη Γιαννιτσών. Σε γενικές γραμμές τα πράγματα έχουν έτσι όπως τα ανέφερε ο κύριος συνάδελφος. Το καλοκαίρι του 2010 και συγκεκριμένα τον Ιούλιο με κοινή υπουργική απόφαση εκχωρήθηκαν από το ΠΕΠ Μακεδονίας – Θράκης στη Διαχειριστική Αρχή του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» πόροι ύψους 101 εκατομμυρίων ευρώ για ένταξη συγκοινωνιακών έργων στο ΠΕΠ, αγαπητέ συνάδελφε. Τον Απρίλιο του 2011 υποβλήθηκε από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στη Διαχειριστική Αρχή του Προγράμματος «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» πρόταση για ένταξη της παράκαμψης Γιαννιτσών με συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη 113 εκατομμυρίων ευρώ. Η Διαχειριστική Αρχή αξιολόγησε θετικά όσον αφορά τη σκοπιμότητα και την ωριμότητά του το συγκεκριμένο έργο, προκειμένου να το εντάξει στο ΠΕΠ Μακεδονίας – Θράκης. Τον Ιούνιο του 2011 απέστειλε το σχετικό φάκελο για σύμφωνη γνώμη –αυτό που στην τεχνική ορολογία λέμε «για συντονισμό»- στην Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού, καθώς επρόκειτο για έργο μεγαλύτερο των 50 εκατομμυρίων ευρώ. Σύμφωνα με τα κριτήρια του συστήματος διαχείρισης και ελέγχου των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ για την ένταξη ενός έργου, είναι απαραίτητη η ύπαρξη οριστικής μελέτης οδοποιίας και προμελετών τεχνικών έργων, τα οποία και διέθετε το προτεινόμενο έργο. Δεν υπήρχαν, όμως, οι οριστικές μελέτες των τεχνικών, δηλαδή των γεφυρών που είναι αναγκαίες για το συγκεκριμένο έργο, οι οποίες με πρωτοβουλία της Διαχειριστικής Αρχής του Προγράμματος «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» περιελήφθησαν ως ξεχωριστό υποέργο στην προς έκδοση απόφαση ένταξης, προκειμένου να εκπονηθούν και να προχωρήσει η προέγκριση δημοπράτησής του από την αρμόδια Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Τον Ιούλιο του 2011 ζητήθηκαν από την Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού συμπληρωματικά στοιχεία για το έργο, τα οποία και δόθηκαν αρμοδίως. Λόγω, όμως, μη ανταπόκρισης από την Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού η Διαχειριστική Αρχή της Προσπελασιμότητας επανήλθε με σειρά εγγράφων τον Οκτώβριο του 2011, τον Ιανουάριο και το Μάρτιο του 2012. Τον Απρίλιο του 2012 η Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού γνωμοδότησε αρνητικά για την ένταξη του συγκεκριμένου έργου στο ΠΕΠ Μακεδονίας – Θράκης, με την αιτιολογία ότι διαφαινόταν από το τεχνικό δελτίο της πράξης ανωριμότητα του έργου και εκφραζόταν η επισφάλεια όσον αφορά τη λειτουργική ολοκλήρωσή του εντός των χρονικών πλαισίων του προγράμματος. Νομίζω –αν κατάλαβα καλά- ότι το σχετικό έγγραφο το καταθέσατε στα Πρακτικά. Στη συνέχεια η Διαχειριστική Αρχή απέρριψε, όπως δεν είχε κανένα άλλο περιθώριο να κάνει, το συγκεκριμένο έργο. Αυτό είναι το ιστορικό του έργου. Έχουμε συναντηθεί το τελευταίο διάστημα τουλάχιστον δέκα φορές και με εσάς και με όλους τους εκλεκτούς συναδέλφους από το Νομό, με αντιπεριφερειάρχες, με εκπροσώπους φορέων κ.λπ. Τα πράγματα, όμως, είναι απλά. Κατά την άποψη του κεντρικού Υπουργείου, το έργο είχε ωριμότητα. Και το σημερινό Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών έχει εντάξει αντίστοιχα έργα που βρίσκονταν στην ίδια φάση ωριμότητας με την παράκαμψη Γιαννιτσών. Δυστυχώς η απάντηση από τον τότε αρμόδιο Υπουργό –δεν το κρίνω αυτό- ήταν αρνητική. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Έτσι δεν εντάχθηκε το έργο. Σήμερα γνωρίζετε πολύ καλά ότι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας βρίσκεται στη φάση, μέσω ανάθεσης ενός διαγωνισμού, να εκπονήσει τις μελέτες των τεχνικών έργων, τις μελέτες των γεφυρών. Αν δεν απατώμαι μάλιστα, χρειάζεται ένα χρονικό διάστημα της τάξεως των τεσσάρων μηνών για να ολοκληρωθούν αυτές οι μελέτες. Πρέπει, λοιπόν, να ολοκληρωθούν οι συγκεκριμένες μελέτες –δεν υπάρχει κανένα άλλο περιθώριο σε αυτή τη φάση- και αμέσως μετά να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε για το έργο». Ο αντιπεριφερειάρχης Πέλλας Θ. Θεοδωρίδης μίλησε στο «Ράδιο Πέλλα» για την εθνική οδό Θεσσαλονίκης-Χαλκηδόνας- Έδεσσας - όρια νομού Φλώρινας:«Ουσιαστικά το έργο δεν εντάχθηκε ποτέ. Απλά έχει γίνει μία αίτηση για απένταξη του έργου τέλη Μαρτίου του 2011. Το έργο ''περπατούσε'' καλά, αξιολογήθηκε θετικά και δεν υπήρχε ποτέ θέμα μη ωριμότητας, όπως θέλησαν κάποιοι στη συνέχεια να μας πουν. Εκεί αρχίζουν τα κοροϊδιλίκια και οι γελοιότητες, γιατί έχουν ρεζιλευτεί, όχι μόνο απέναντι σε εμάς, αλλά και στην Πολιτεία, γιατί με έγγραφο που στείλαμε στο γραφείο του Πρωθυπουργού λέμε ποιοι κυβερνούν αυτό τον τόπο. Προσπάθησαν λοιπόν αυτή την αίτηση που είχε ωριμότητα για την παράκαμψη των Γιαννιτσών να την βγάλουν εκτός ενώ παρόμοια έργα έχουν χρηματοδοτηθεί και έχουν δημοπρατηθεί. Συμπληρώσαμε και τα έγγραφα που μας έλεγαν ότι έλειπαν από τη συμπληρωματική μελέτη για την ένταξη κάποιων γεφυρών, οπότε το έργο είναι ώριμο να ενταχθεί αρκεί πλέον να υπάρχουν χρήματα. Όμως φαίνεται ότι υπάρχει κοροϊδία, αυτό είναι το πρόσχημα θα έλεγα, καθώς το έργο είναι ώριμο και κάποιοι πάνε να υπεξαιρέσουν τα χρήματα αυτά που είναι για την παράκαμψη των Γιαννιτσών και να εντάξουνε μία εσωτερική δημοτική οδό-εγώ έτσι την ονόμασα-της Θεσσαλονίκης. Γιατί αυτό συμβαίνει. Αυτό είναι που μας κάνει να αντιδρούμε και δεν θα τους περάσει... Νομίζω ότι η προηγούμενη κυβέρνηση και υπουργοί, όπως ο κ. Μωραίτης, μας κορόιδεψαν και φαίνεται πλέον πεντακάθαρα. Ζητάμε το έργο να ξαναμπεί άμεσα. Στις 29 Οκτωβρίου συνεδριάζει η Εκτελεστική Επιτροπή με τη συμμετοχή όλων των Αντιπεριφερειαρχών και του αναπλ. Περιφερειάρχη, όπου εκεί θα απαιτήσουμε να μη δημοπρατηθεί κανένα έργο με τα χρήματα που δόθηκαν από το ΠΕΠ Κ. Μακεδονίας που ήταν για την παράκαμψη των Γιαννιτσών. Είναι χρήματα που ήταν ονοματισμένα για μας. Προς το παρόν, για το υπόλοιπο κομμάτι να πω, ότι παραδώσαμε ένα έργο που αφορά τη βελτίωση του οδικού δικτύου από τον Άγρα έως την Άρνισσα, μένει ένα κομμάτι 1500 μέτρα που δουλεύεται τώρα, έχει τελειώσει και έχει ολοκληρωθεί η μελέτη για την παράκαμψη της Χαλκηδόνας γιατί κι αυτό είχε ένα πρόβλημα καθώς δεν κατέληγε στο οδικό δίκτυο, αλλά σε οικοδομικό τετράγωνο, το διορθώσαμε και έχει ωριμότητα. Το κομμάτι από το Μαυροβούνι μέχρι την παράκαμψη της Έδεσσας έχει αποπερατωθεί και αυτή η μελέτη και είμαστε έτοιμοι να δώσουμε σε λειτουργία το κομμάτι από την Παραλίμνη μέχρι και έξω από την Χαλκηδόνα, το οποίο έχει τελειώσει και θα εγκαινιαστεί σύντομα».

Δημοσιεύτηκε στις 24 Οκτωβρίου, 2012


Σχόλια

pellanet facebook

Ροή Ειδήσεων

11:42 - Θεοδώρα Τζάκρη μαζί με 8 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ ρωτούν: «Γιατί δεν προχωρούν οι αποσπάσεις αστυνομικών λόγω εκλογής τους ως αιρετοί στην τοπική αυτοδιοίκηση»;

11:37 - Παραδοσιακό Παρακάθ 2024 της Ευξείνου Λέσχης Επισκοπής

11:33 - Αυγενάκης από την Καβάλα: Οι αγρότες ψηφίζοντας τη ΝΔ προστατεύουν τα συμφέροντά τους στην ΕΕ Συνεχίζεται το οδοιπορικό του ΥπΑΑΤ σε όλη την Ελλάδα

11:31 - Ανθοέκθεση Έδεσσας 2024: Ένας Παραδοσιακός Χορευτικός Πανηγυρικός Εορτασμός της Άνοιξης

14:03 - Ο Α. Τζιτζικώστας στις εκδηλώσεις για τη 202η επ΄έτειο του Ολοκαυτώματος της Ηρωικής Πόλης της Νάουσας

14:00 - ΔΗΜΟΣ ΑΛΜΩΠΙΑΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΚΕΠ ΑΡΙΔΑΙΑΣ

13:54 - Ξεκίνησε η ΑνθοΈκθεση στο Πάρκο Καταρρακτών

13:51 - Θεοδώρα Τζάκρη για την προεκλογική φιέστα Αυγενάκη στην Πέλλα: «Είναι στα αλήθεια ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων της Ελλάδας;»

13:49 - ΔΙΗΜΕΡΗ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗΝ ΟΧΡΙΔΑ

13:47 - Λάκης Βασιλειάδης: Ανάγκη άμεσης ολιστικής αντιμετώπισης του προβλήματος της ασθένειας σε ροδάκινα κλπ